Welcome to MedicalPress a Premium Medical Theme
dr.bogheanu@clinicabogheanu.ro

Departamente

Clinica Dr. Bogheanu

Prevenția, diagnosticarea și tratamentul afecțiunilor

Pediatria are ca obiect de activitate creșterea, dezvoltarea și patologia copilului de la naștere până la vârsta de 18 ani.

Prevenția, diagnosticarea și tratamentul afecțiunilor la copii și adolescenți sunt diferite față de cazurile în care pacienții sunt adulți. Diferențele sunt, în primul rând, de ordin fizic, stadiile dezvoltării și schimbările pe care le presupun acestea, influențând constant evaluarea simptomelor și alegerea tratamentului potrivit.

În al doilea rând, consultarea unui copil presupune, spre deosebire de adulți, un accent mai mare pus pe comunicarea empatică, pe răbdare și vigilență. Copiii și părinții deopotrivă, pot fi foarte agitați, reticența față de consultul medical poate fi mai ridicată, iar în cazul copiilor foarte mici, abilitatea de a-și descrie cu acuratețe situația și simptomele este redusă. În astfel de cazuri, experiența și empatia medicului, precum și existența unui mediu familiar și confortabil, joacă un rol major.

Asistență medicală primară și continuă

Medicina de familie este specialitatea care asigură asistenţa medicală primară şi continuă şi, prin acţiuni preventive, educaţionale, terapeutice şi de recuperare, contribuie la promovarea stării de sănătate a individului, a familiei şi colectivităţii, având următoarele funcţii:

– asigurare a accesibilităţii populaţiei la asistenţa medicală

– supraveghere a sănătăţii

– prevenţie primară, secundară, terţiară

– prevenţie specific

– promovare a sănătăţii

– asigurare a îngrijirilor medicale curente

– selectarea pacienţilor care au nevoie de asistenţă de specialitate

– coordonare a serviciilor medicale în funcţie de nevoile concrete ale bolnavului

– sinteza diagnostică şi terapeutică

– supraveghere medicală continuă a individului, familiei şi a colectivităţii

– recuperare şi reabilitare a bolnavilor

– asigurare a îngrijirilor paliative şi terminale

– cercetare ştiinţifică specifică

Asistenta cardiovasculară, prevenție și tratament al factorilor de risc cardiovasculari

Cardiologia este o specialitate medicală care are ca subiect de studiu bolile inimii și ale vaselor de sânge. Echipa medicala oferă serviciile competente de asistență cardiovasculară, prevenție și tratament al factorilor de risc cardiovasculari.

Medicul cardiolog se ocupă cu grija de evaluările clinice și paraclinice ale pacienților, de interpretarea analizelor, diagnosticare, monitorizarea pacienților. Pentru creșterea acurateței diagnosticelor și evaluarea stadiului de boală, consultul cardiologic este completat cu explorări funcționale cardiace – electrocardiogramă (EKG), monitorizarea zilnică a activității cardiace cu ajutorul holterului EKG, monitorizare ambulatorie a tensiunii arteriale (TA) cu ajutorul holterului de determinare a acesteia, oscilometrie și explorări paraclinice specifice ( analize de laborator, Ecocardiografie Doppler).

Prevenirea, diagnosticul și tratamentul ne-chirurgical al afecțiunilor, în special cele ale organelor interne

Medicina internă este ramura și specialitatea medicală care se ocupă cu prevenirea, diagnosticul și tratamentul ne-chirurgical al afecțiunilor, în special cele ale organelor interne. Specialitatea medicina internă se adresează adulților.

Medicul internist evaluează integral pacienţii, fiind responsabil de diagnosticul şi terapia a nenumărate boli, din toată gama medicinii (afecţiuni ale aparatului digestiv, aparatului renal sau cardio-respirator).

tatiana u

Imagistică Medicală

Ecografia este o metodă de diagnosticare rapidă, simplă, non-invazivă şi nedureroasă, exceptând cazurile în care există o afecţiune precum calculi biliari, pancreatită acută sau colecistită, situaţii în care poate apărea o senzaţie de disconfort sau de uşoară durere la apăsarea unor zone cu sonda. Întrucât ecografia foloseşte ultrasunetele, sunt evitate efectele nocive ale razelor X.

Ecografia este una dintre cele mai dinamice proceduri utilizate în practica medicală modernă, fiind ușor și rapid de realizat. Ecografia este considerată o investigație de rutină, examenul ecografic fiind o procedură neinvazivă, neiradiantă și nedureroasă, care nu necesita o pregătire anterioară deosebită.